Langkah/masa
|
Isi pelajaran
|
Aktiviti guru
|
Aktiviti murid
|
Set Induksi
(5 minit)
|
Gambar-gambar Istana
|
Guru menunjukkan gambar-gambar istana.
Guru meminta murid menamakan istiadat atau tempat yang ditunjukkan
dalam gambar.
|
Murid menamakan istiadat atau tempat yang ditunjukkan dalam gambar.
|
Langkah 1
(10 minit)
|
Nota dalam web
|
Guru meminta murid membaca nota dalam web PdP
|
Murid membaca nota dalam web PdP.
|
Langkah 2
(25 minit)
|
Kerja kumpulan
Video dalam web
Kertas mah-jong
|
Guru membahagikan murid kepada 4 kumpulan.
Guru meminta murid menonton video istiadat pertabalan atau keputeraan
selama 10 minit.
Guru meminta murid menyenaraikan bahasa istana yang diperolehi dalam
video.
|
Murid menjalankan aktiviti dalam kumpulan.
Murid menonton video istiadat pertabakan atau keputeraan.
Murid menyenaraikan bahasa istana yang didapati dalam video yang
ditonton.
Murid membentangkan hasil kumpulan.
|
Langkah 3
(15 minit)
|
Latihan dalam talian
|
Guru meminta murid membuat latihan dalam talian
Guru menerangkan kerja rumah dalam web PdP
|
Murid membuat latihan dalam talian.
Murid membuat catatan tentang kerja rumah dalam web PdP.
|
Penutup
(5 minit)
|
Kad Imbasan
|
Guru menunjukkan kad imbasan dan murid menyebutnya dalam bahasa istan
|
Murid menyebut perkataan dalam kad imbasan dengan menggunakan bahasa
istana
|
Selamat Datang
Thursday, 6 November 2014
Langkah-langkah menjalankan PdP
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment